Blinc

Afspraak of meer uitleg? Bel ons op 0489 147 037 of mail naar info@blinc.be

Met de zelfscan voor salesprofessionals krijg je inzicht in wat je vooruit stuwt in verkoop

De salesdriver-zelfscan is een snelle en indicatieve zelftest die je op amper 5 minuten tijd waardevolle informatie verschaft over je persoonlijke sterktes en de manier waarop jij sales benadert.

Elke traject opleiding bij Blinc begint met het onderbouwd in kaart brengen van je verkoperprofiel. Het is onmisbare kennis voor wie zijn verkoopsvaardigheden duurzaam wil optimaliseren.

Doe de 5 min. zelftest

We onderscheiden 9 commerciële drivers

Salesdriver 1: Kwaliteit
Je bent een correct verkoper die de lat voor zichzelf hoog legt. Je wil niet gezien worden als nonchalant, incompetent en speels. Je streeft hoge normen na en wilt deze bereiken op basis van doorzettingsvermogen en zelfdiscipline. Je wil een professioneel aanspreekpunt zijn voor je klanten en een voorbeeld voor je collega's.

Salesdriver 2: Toegevoegde waarde
Je staat altijd klaar om je klant te adviseren en ondersteunen. Je stelt daarbij steeds de vraag: 'is mijn klant hiermee geholpen?' Je vindt het fijn een partnership aan te gaan waarin de klant voelt dat je meerwaarde biedt. Zelf sta je niet graag in de spotlights maar geniet je van het succes en de appreciatie van klanten die jij geholpen hebt.

Salesdriver 3: Succes
Je hebt een talent voor het nastreven van ambitieuze salesdoelen. Je werkt snel en efficiënt en behaalt resultaten die door anderen worden beworderd. Je overtuigt makkelijk omdat je energie en enthousiasme op je klanten overdraagt. Je ziet geen problemen maar oplossingen. Met een positieve mindset en actie kan je alles bereiken!

Salesdriver 4: Onderscheidend vermogen
Je bent een authentieke verkoper die trouw blijft aan zichzelf. Je houdt je eigen stijl aan omdat ‘trucs’ niet goed voelen. Je houdt niet van platte verkoop en gruwelt ervan een 'stofzuiger-verkoper' te zijn. Je onderscheidt je van je concurrenten door
diepgang en een unieke kijk op je business. Je wil je klanten raken door tot de kern van de zaak te komen.

Bekijk alle verkoperstypes

Salesdriver 5: Logica
Je slaagt erin je klanten te overtuigen met logica, becijferde argumenten en je onderbouwt wat je vertelt. Je zet je scherpe observatie- en concentratievermogen in om de situatie van de klant te begrijpen op basis van objectieve informatie. Eerst denken, dan handelen. Doordachte analyses van je markt en grondige voorbereiding maken dat je weinig of geen energie verspilt.

Salesdriver 6: Vertrouwen
Je verkoopt op basis van betrouwbaarheid en loyaliteit. Je weet graag precies wat de klant van jou verwacht en streeft ernaar deze verwachtingen in te lossen. Je zet je ervaring in om de klant concrete en realistische oplossingen te bieden. Je bouwt een loyale band met je klant op waarin ze weten dat ze op jou kunnen rekenen.

Salesdriver 7: Fun-factor
Verkopen is fun! Overal zie je toekomst mogelijkheden om het leven van je klant leuker te maken. Je bruist van de nieuwe ideeën en weet je klanten hiervoor warm te maken. Al te strikte salesprocessen vind je niet leuk omdat ze jou beperken in je vrijheid.

Salesdriver 8: Impact

Je klanten weten wat ze aan jou hebben. Je gaat voor hen door het vuur, maar ze moeten niet met je sollen. Je communiceert recht voor de raap ook al is de waarheid hard. Je werkt graag met klanten die knopen doorhakken en effectieve oplossingen met impact zoeken.

Salesdriver 9: Flow
Je behandelt jouw klanten met respect en begrip. Je luistert grondig naar hun behoeften en suggereert mogelijke oplossingen. Je gunt ze bedenktijd en zet hen niet onder druk. Je hebt een natuurlijk talent om mensen te laten praten omdat je rust uitstraalt en meegaat in de flow van het gesprek.

Ontdek op minder dan 5 minuten wat je drijft in verkoop


Doe de 5 min. zelftest