Blinc

Afspraak of meer uitleg? Bel ons op 0489 147 037 of mail naar info@blinc.be

Mensen raken = klanten maken

Verkopen in 2020

Hoe kan je in tijden van digitalisatie en hyperpersonalisatie positieve invloed hebben op het aankoopproces?

Vroeger was verkopen rechttoe rechtaan. Informatie rond het product stond centraal. Vandaag vergaren klanten zelf productkennis en hebben al 57% van het aankoopproces voltooid alvoor een verkoper te spreken. 

De tijd van 'Customer Experience' is aangebroken waarbij de verkoper een totaalbeleving biedt die de prijs en de productkenmerken overtreft. Maar hoe pak je dit concreet aan als salesprofessional en organisatie?

Daar wil ik over praten!

Minder contact, meer impact

Bedrijven die bewust kiezen om ondanks de digitalisering dichter bij hun klanten te staan hebben met de RIO-methodologie een praktisch handvat om dit te bereiken. 

 

Cruciale skills van de moderne verkoper

De vaardigheden van een moderne verkoper evolueren. Klanten verwachten dat verkopers hen gidsen doorheen een complex aankoopproces. Ze dienen daarbij hun klanten te challengen en perspectief te bieden. Vertrouwen creëren is hiervoor prioritair. Uitmuntende emotionele intelligentie wordt een onderscheidende sleutelcompetentie!

“Sales organisations shouldn’t be solving a sales problem, they should be solving an human problem” - Brent Adamson, VP, Gartner

Neem contact met ons op

Wat is RIO?

RIO is de ‘klik’

RIO is de situatie waarin twee zakenmensen zich openstellen voor elkaar omdat ze geloven dat ze iets voor elkaar kunnen betekenen. Het is die sfeer van respect, vertrouwen en gelijkheid. 

RIO is een methodologie

RIO is een praktische methodiek die salesprofessionals en organisaties de mechanismen van vertrouwen leert kennen en benutten. Zo wordt de geweldige klik-belevenis niet aan het toeval overgelaten, maar kan er invloed op uitgeoefend worden. Met de RIO methodiek groei je niet alleen als verkoper, maar ook als mens en als organisatie.

Ik wil een adviesgesprek

RIO is een boek

Verkopen in 2020 verschilt fundamenteel van traditionele commercialiteit. Klanten willen vandaag geserviced worden op een manier die ‘hyperconvenient’ en ‘hyperpersonalised’ is. Via instant communicatiemiddelen willen ze interactief begeleid worden in een aankoopproces dat van A tot Z als uniek, efficiënt en waardevol wordt ervaren. Customer experience is king!

Hoe kan je in een minimum van tijd tot een maximum aan persoonlijke impact, verkoopresultaat en klanttevredenheid komen, dat is de kern van dit boek. Aan de hand van het uiterst pragmatische RIO model wordt stapsgewijs het moderne aankoopproces opgebouwd, inclusief voorkeuren en afkeuren, do’s en don'ts van elk type klant, die leiden tot de hoogst mogelijke klantenwaardering.

Maar het boek gaat verder dan dat. RIO is eveneens een model dat de hedendaagse salesprofessional uitdaagt en richting geeft om vanuit een geheel nieuwe mind-set naar zijn beroep te kijken: verkopen vanuit duurzaamheid, maturiteit en gelijkwaardigheid.

Lees verder ...

Bestel dit boek