Blinc

Afspraak of meer uitleg? Bel ons op 0489 147 037 of mail naar info@blinc.be

Een inspirerend managementboek over unieke verkoopervaringen

RIO - mensen raken = klanten maken

Een inspirerend managementboek over unieke verkoopervaringen

Jozefien De Feyter, Carolien Boom en Jochen Roef hebben zojuist hun nieuwe boek gepubliceerd: “RIO, mensen raken is klanten maken”. Dit boek is een inspirerend managementboek over hoe bedrijven en bedrijfsleiders de dag van vandaag, impact kunnen hebben op het sterk veranderde verkoopproces. 

RIO- mensen raken = klanten maken kunt u via deze link bestellen.

Verkopen in tijden van digitalisatie en hyperpersonalisatie

In tijden van digitalisatie en hyperpersonalisatie wordt het beroep van verkoper steeds vaker in vraag gesteld. Sommigen geloven dat op termijn algoritmes en bots de rol van verkoper zullen overnemen. Technologische ontwikkelingen hebben de klant vandaag superkrachten gegeven. RIO biedt bedrijfsleiders de nodige handvatten om hiermee om te leren gaan.

De ‘Paradigm Shift’ in de verkoop

Klanten zijn vandaag beter geïnformeerd en ze hebben hogere verwachtingen. Ze beschikken over alle relevante informatie en ze zijn daardoor mondiger geworden. De klant en zijn behoeftes staan vandaag centraal.  Het ‘oude’ verkopen, waarbij de verkoper de koper met verkooptechnieken overtuigde om een aankoop te doen, past hier niet in. Het ‘nieuwe’ verkopen biedt ongelofelijk veel mogelijkheden voor organisaties om waarde te creëren. Het zorgt er voor dat iedereen die in welke rol dan ook in contact komt met klanten een veel grotere impact kan hebben. Op deze manier kan iedereen in een bedrijf een veel waardevollere invulling geven aan het commerciële proces.

 

RIO - De menselijke kant van het verkopen

Om die unieke verkoopervaring te kunnen realiseren zal de menselijke factor doorslaggevend blijven. Dat is waar het RIO model meerwaarde biedt. Bots en algoritmes kunnen de moderne verkoper nooit vervangen, want enkel mensen kunnen waarachtig luisteren, overtuigend verrassen en authentiek dat beetje magie toevoegen aan een unieke klantenbelevenis.

Jouw klant centraal plaatsen betekent vooral investeren in mensen. Salestraining en coaching zullen daarin een belangrijke rol spelen. RIO is een methode die verkopers een beter inzicht geeft in de klant en zijn behoeften. Dat is waarom dit boek een plezier is om te lezen. Het RIO model vertrekt vanuit het menselijke. Het geeft inzicht in de onderstroom van commerciële interacties en transacties. Het verheldert de ervaring waar de klant als individu naar zoekt.

Verkopen is zeker niet dood. Lang leve de verkoper!

 

Bestel het boek en krijg gratis toegang tot de RIO plugin gedurende de periode van de lockdown. De RIO plugin stelt je in staat om klanten en prospecten beter in te schatten voor geslaagde verkoopgesprekken via telefoon, chat of videochat. 

Het RIO-boek vertrekt vanuit het menselijke. Het geeft inzicht in de onderstroom van commerciele interacties en transacties. Het verheldert de ervaring waar de klant als individu naar zoekt. Dat is waarom dit boek een plezier is om te lezen

Pieterjan Bouten - CEO Showpad

Lees ook: "Het Sales Boek"

HET SALESBOEK, GEPERSONALISEERDE TECHNIEKEN VOOR ELK TYPE VERKOPER

Auteur Jochen Roef slaat met ‘Het Salesboek’ een brug tussen de technische verkoopopleidingen en de persoonlijkheidsmodellen. De eerste vertellen je hoe je succesvoller wordt als verkoper maar houden geen rekening met je persoonlijkheid. De tweede bieden je geen stappenplan om er concreet aan te werken.

Download de eerste pagina's gratis

Op donderdag 26 maart om 16u wordt het RIO boek via Webinar voorgesteld

#flattenthecurve

Volg het webinar via deze link