Blinc

Afspraak of meer uitleg? Bel ons op 0489 147 037 of mail naar info@blinc.be

Van product selling naar consultative selling

Print deze pagina

Voor verkopers die willen groeien

Maak de sprong van productverkoper naar strategisch partner van je klant en neem een voorsprong op al je concurrenten

Deze training wordt op aanvraag in-company gegeven.

Strategisch peilen naar de essentiële behoefte van je klant

Deze workshop werd op dit moment gevolgd door: 374 verkopers

De gemiddelde tevredenheid bedraagt: 89,57%

Strategisch peilen naar de essentiële behoefte van je klant

Elke salesprofessional weet dat het ontdekken van de nood van de klant een onmisbare eerste stap is. Toch zien heel wat verkopers de échte behoefte van de klant niet. Ze overstelpen prospecten met irrelevante informatie, wat de kans op verkoop drastisch naar beneden haalt.

Blinc Sales Institute ontwikkelde een interactieve opleiding waarmee iedere verkoper gestructureerd kan polsen naar de behoefte van de klant. In deze workshop leer je de klant op een systematische manier te bevragen waardoor je gouden informatie verkrijgt. Je luistervaardigheden worden op een strategische manier aangescherpt.

De focus ligt op het voeren van een strategisch gesprek dat toch naturel overkomt. Zo verkrijg je als verkoper essentiële aanknopingspunten waarmee je de klant in een volgende fase probleemloos overtuigt van je meerwaarde. De workshop voorziet voldoende ruimte voor het oefenen van de theorie en voor gepersonaliseerde feedback.

Blinc Sales Institute traint dagdagelijks tientallen verkopers. Ons team en onze methodes zijn stevig psychologisch onderbouwd en respecteren ieders persoonlijke verkoopstijl.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Voor commerciële professionals die een systematische aanpak wensen voor het detecteren en creëren van een commerciële nood bij hun klanten. Voor verkopers die het belang van het een goede behoeftenanalyse niet onderschatten en hun strategische luistervaardigheden willen aanscherpen

De opleiding wordt ook in-company georganiseerd.

Praktisch verloop van de workshop

  • Bepalen van de UBR's van mijn product of dienst (Unique Buying Reasons)
  • Scherp stellen van de USP's van mijn product of dienst (Unique Selling Points)
  • Werken met de 3 fasen van strategische behoeftenanalyse
  • Opmaak van de persoonlijke vragenbak
  • Oefenen, oefenen, oefenen voor het verkrijgen van gepersonaliseerde feedback
  • Persoonlijk actieplan

Investering: 575 euro (excl. btw) waarvan 40% wordt gesubsidieerd door KMO Portefeuille.

Deze training kan ook in-company gegeven worden. Budget te verkrijgen door een eenvoudige aanvraag op claude@blinc.be

Contacteer ons over deze opleiding

Vul hieronder je naam, e-mailadres en vraag over de opleiding Van product selling naar consultative selling in. Je krijgt binnen de 24 uur een antwoord.

Ik wens