Blinc

Afspraak of meer uitleg? Bel ons op 0489 147 037 of mail naar info@blinc.be

Onderhandelen en overtuigen via mail

Print deze pagina

Scherp je commercieel taalgevoel aan

Ontwikkel constructief assertieve vaardigheden in cruciale mailcontacten

Deze training wordt op aanvraag in-company gegeven.

Professioneel matuur communiceren via mail

Professioneel matuur communiceren via mail

Een groot deel van de dagelijkse communicatie met je klanten verloopt via mail. De aanpak om via dit kanaal duidelijk en
correct met je klanten te communiceren is fundamenteel verschillend van een telefonisch klantgesprek. Je kan de stemming van je gesprek spartner niet op voorhand inschatten. Bovendien ontvangt je ontvanger geen intonatie. De juiste
tone of voice in je boodschap leggen is dus dubbel zo uitdagend.

Blinc Sales Institute ontwikkelde een workshop die je constructief assertief leert communiceren bij prospectie, prijsonderhandeling en klachten via mail. De workshop vertrekt vanuit concrete cases die jij meebrengt. Je leert de pijnpunten van de mails omzetten naar commerciële opportuniteiten. Je krijgt praktische theoretische handvaten aangereikt om op een correcte manier je grenzen
te stellen. We verfijnen je taalgevoel en leren je welke woorden in welke context het beste resultaat opleveren.
De aangeleerde vaardigheden worden tijdens de dag geïmplementeerd. Onze ervaren salescoaches helpen je met het
uitwerken van je eigen cases.

Blinc Sales Institute traint dagdagelijks tientallen verkopers. Ons team en onze methodes zijn stevig psychologisch
onderbouwd en respecteren ieders persoonlijke verkoopstijl.

Voor wie is de opleiding bedoeld?

Groepsopleiding voor maximum 12 verkopers die reeds een basisopleiding hebben gehad en verder willen groeien. De opleiding geeft zelfinzicht en inzicht in de klant. Je leert op een onderbouwde manier beter te connecteren met alle type klanten.

Deze opleiding wordt ook in-company georganiseerd.

Hoe verloopt deze dag workshop?

  • Bespreken en ontleden van moeilijke mails: elke deelnemer brengt 2 tot 3 concrete cases in
  • Aanleren van praktische theoretische handvaten
  • Personaliseren van basistemplates voor prospectie, onderhandeling en klachtenbehandeling
  • Aan de slag met je eigen cases

Resultaatsgerichte workshop voor medewerkers van de commerciële buiten- én binnendienst.

Investering: 575 euro (excl. btw) waarvan 40% wordt gesubsidieerd door de KMO Portefeuille

Deze training kan ook in-company gegeven worden. Budget te verkrijgen door een eenvoudige aanvraag op claude@blinc.be

"Uiterst praktisch en toepasbaar. Leuk om te zien hoe je extra opportuniteiten kan creëren uit mails waarvan je denkt dat de zaak verloren is"
 

Eva Declercq, House of Talents

Contacteer ons over deze opleiding

Vul hieronder je naam, e-mailadres en vraag over de opleiding Onderhandelen en overtuigen via mail in. Je krijgt binnen de 24 uur een antwoord.

Ik wens